Almost done!

9 mei 2017 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Een hele goedemiddag vanuit dushi Kòrsou: mijn tentamens zijn voorbij!

De afgelopen twee weken heb ik mij vooral bezig gehouden met de toetsen. Vroeg opstaan, leren en tentamens maken vulden zo'n beetje mijn dagen. Opgelucht en blij kan ik zeggen dat ze best goed zijn gegaan! Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten dus vond ik het ook heel lastig te bepalen hoe ik het aan moest pakken. Gelukkig is het (hopelijk) allemaal goed gekomen.

De weg naar de tentamens toe was wel nog een dingetje. De intro's van de tentamens werden in het Papiaments verteld wat ik dus niet kan verstaan, vaak in verkeerde lokalen gestaan, filé (uiteraard, wanneer niet) en een kleine woordenwisseling met een docent. Ik had namelijk wat mailcontact met mijn Nederlands docente over een tentamen. Mijn docent begon haar mail altijd met: Dag Anouk, waarop ik automatisch na een aantal mailtjes mijn mail begon met: Beste 'voornaam', i.p.v. telkens Geachte mevrouw 'achternaam'. Hier was ze totaal niet van gediend (whoopsie, cultuurverschilletje).

Gelukkig is mijn avontuur daar bijna voorbij. Het viel toch wel tegen om saaie stof te moeten leren met palmbomen en zee als uitzicht. Nog 2 opdrachten en 2 presentaties eind mei en dan zit het erop. Toch voelt het nu al als vakantie en ben ik weer volop aan het genieten.

Het einde komt ook steeds dichterbij. Het liefste zou ik nog langer willen blijven en mij dan inzetten voor de straathondjes hier. Het is namelijk 'puppyseizoen' en er lopen veel straathonden rond op het eiland. Gelukkig zien veel mensen dit in en zijn er verschillende organisaties die samenwerken om de straathonden op te vangen. Helaas zitten alle asiels vol en roepen ze op voor fosters. Als je een puppy wilt, denk dan eens aan de mogelijkheid om er één (of meer) te adopteren uit Curacao/Aruba of een ander land met dit probleem. Je redt er namelijk 2 honden mee: degene die je adopteert én het hondje die het plekje in het asiel mag innemen van het geadopteerde hondje. Én ze zijn zoooo lief!! Kijk maar eens op de volgende pagina's:

Zo, dat wilde ik even kwijt. Nu weer door met de leuke dingen want er is nog genoeg leuks te doen! 18 mei komt er een vriendinnetje een weekje bij me op vakantie. Ook haar zal ik alle leuke plekjes van het eiland laten zien. Ik zit er over na te denken om deze week te gaan filmen en hier een soort vlog van te maken. Zo kunnen jullie ook eens een beeld krijgen van wat ik nou allemaal vertel en hoe ik hier leef. Er zal wel even tijd in gaan zitten maar het lijkt mij in ieder geval de moeite waard.

Zo, ik vind het wel weer tijd om in de zon te gaan liggen. Na die tentamenweken ben ik namelijk weer verandert in een Hollandse melkfles, en dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Tot snel weer en lieve groetjes!

1. Rinie/Daddy:
    10 mei 2017
    hoi Anouk mooi verhaal weer hoor en de fotoo"s echt prachtig je hebt je best gedaan toch nu nog even afwachten voor de uitslagen komt goed en nog even oplossen voor je Nederlands. en filmpje en vlog lijkt me leuk zou ik zeker doen als je nog tijd hebt. nou gr van je Pappie en tot gauw zullen we maar zeggen xxx