TENTAMENS(TRESS)

12 april 2017 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vanuit een koude Starbucks met palmbomen en zonnende mensen als uitzicht vond ik het weer eens tijd om wat te schrijven (en mijn concentratie is ver te zoeken).

Bijna alweer 3 weken verder sinds mijn lieve logés hier bij me op bezoek waren. Zo jammer, ik mis ze enorm! Het waren 2 fantastische weken en ik kan niet wachten om het in Nederland weer dunnetjes over te doen.

Nadat zij weg waren begon het 'echte' leerwerk: mijn tentamens liggen namelijk op de loer. Vanaf 24 April heb ik mijn tentamenweken (2) waarin ik op zes vakken getoetst ga worden. De mensen die ik heb gesproken, die ook in het buitenland hun minor hebben gedaan, vertelden mij altijd dat het allemaal wel meeviel, in Nederland was het altijd moeilijker. Misschien ligt het aan mij maar ik ervaar het wel iets anders.

Ik startte de minor met 2 andere Nederlandse meisjes. Helaas ben ik nu nog in mijn eentje over. De een is een maand geleden gestopt en jammer genoeg stopte gisteren de andere er ook mee. Lastig, want ik deed een aantal groepsprojecten met hun samen die ik nu alleen verder op moet pakken. Omdat het de laatste 2 weken zijn zou ik ook niet meer kunnen switchen van groep. Hard werken dus! Mijn agenda staat voor de komende weken vol met deadlines en voorbereidingen voor de toetsen.

Gelukkig biedt het eiland lekker veel ontspanning voor tussen het leren door. De onwijs leuke feestjes, mensen en het lekkere weer maken het allemaal goed. Eind April is het hier Springbreak en zullen er veel beachfeesten zijn: whoa, zin in!

Het einde komt ook alweer een beetje in zicht. Wanneer ik naar huis kom hou ik nog even voor mijzelf, dan kan ik wat mensen verrassen. Heel gek. Het voelt namelijk alsof ik hier nog maar een weekje zit. Ik ga echt onwijs veel dingen missen maar kijk er ook naar uit om iedereen in Nederland weer te zien.

Gelukkig is het nog niet zo ver en heb ik nog wat tijd voor de boeg! 18 mei komt Sophie gezellig een weekje langs wat ook onwijs tof wordt.

Een kort verhaaltje dit keer want er is genoeg te doen. Jullie horen snel weer!

Dikke kus,
Anouk

1. Emmie:
    12 april 2017
    Hoi Anouk, wat een topper ben jij dat jij niet opgeeft! We weten dat jij je uiterste best doet om alles te halen.
    Gelukkig heb je ook leuke feestjes om te ontspannen.
    De ex vakantiegangers missen jou en Curacao ook hoor.
    Zet hem op met je tentamens. Dikke kus van ons.
  2. Gert:
    18 april 2017
    Veel succes met je tentamens Anouk je kunt het en ook lekker genieten !!