Kon ta ku bida? Hopi bon!

6 maart 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Yes! Jullie lezen het correct: mijn leven hier verloopt hier tot dusver (heel) goed. Een tijdje geleden alweer dat ik van me heb laten horen. Ik zal eens proberen terug te halen wat ik de afgelopen twee weken heb gedaan!

Om te beginnen natuurlijk met de karnaval wat hier ongeveer 3 weken geleden begon. Het hele eiland was in rep en roer, dit is zo een groot gebeuren hier. De meeste bedrijven zijn bepaalde dagen dicht, de mensen zijn vrij dus het was ook aardig druk op de wegen en stranden bijvoorbeeld. Op vrijdag en zondag ben ik wezen kijken met huisgenoten naar de tiener en 'grand marcha'. Dit zijn grote optochten met een eindeloze stoet versierde wagens en deelnemers. Onwijs mooi om te zien maar wat duurde het wachten lang! Want natuurlijk verliepen de optochten geheel in Antilliaanse stijl waardoor de optochten iets (lees 2,5 uur) uitliepen. Gelukkig was het wel onwijs gezellig op straat wat alles weer goed maakte .

Na de karnaval kwam een weekje met wat rust. School heeft me vorige week namelijk een beetje in de stress gebracht omdat ik gekke abracadabra formules kreeg wat ik allemaal totaal niet kon plaatsen. Samen met mijn klasgenootjes waren we al naar terug tickets aan het kijken, we zagen het niet meer zitten haha. Maar nee, toch hebben we besloten dat we het eiland te leuk vinden om nu al te moeten verlaten.

Afgelopen weekend hebben we een bootfeestje gehad, bakboord. Dit soort feestjes zijn zo leuk om te doen met het huis. Met een groep van ongeveer 35 man is het altijd gezellig. Ze hadden al gewaarschuwd voor een ruwe zee dus was ik de ochtend voor het feest nog even langs de botica (apotheek) gereden om wat reispilletjes te halen. Gelukkig maar want eindstand was 50% van de boot aan het spugen. De crewleden van de boot hadden verteld om over de rand heen te spugen, de zee in, en op de dag zelf stond er ook nog eens een best wel sterke wind. Op een gegeven moment was er voorop de boot dus een jongen aan het spugen en omdat het dus zo sterk waaide eindigde zijn witte kots (inclusief stukjes) op een aantal huisgenootjes van mij. Bij de een in het haar, bij de andere op haar been en ook nog op een aantal mensen hun kleren. Het hele eiland heeft kunnen genieten van een aantal gillende meiden. Vies, toch?

Vandaag is het zondag, de dag na bakboord, en iedereen heeft vandaag een lekkere luierdag gehad. Love it. Heerlijk in het zonnetje aan het zwembad met een muziekje op genieten van het feit dat het in Nederland ongeveer 5 graden is.

En nu, lekker in het bedje even nog boer zoekt vrouw terug kijken van vanavond en nagenieten van het mooie weekend. Tot snel weer!!

Mi ta sinti bo falta,

Anouk

1. Rinie/Daddy:
    6 maart 2017
    hoi Anouk mooi verhaal weer en leuk dat je het zo naar je zin hebt. Alleen ben wel benieuwd hoe het met de formule"s is afgelopen en of jullie er nog zijn uitgekomen :-)??. Geniet nog maar even van het eiland en succes met je studie en veel succes nog de komende tijd gr en xxx Pap
  2. Emmie:
    6 maart 2017
    Hoi Anouk, het klinkt als 1 groot feest! Maar ik weet dat jullie ook hard moeten leren. Ik ben net als je vader erg benieuwd naar de afloop van de abracadabra formule. Leroy telt zijn dagen af. Over 9 dagen vliegen ze al richting jou. Ben stiekem benieuwd wat we daarover lezen in je volgende verhaal. Ik gok ook veel Partytime ;-) dikke kus van ons! Doei!
  3. Saskia:
    Hi Anouk,
    Ik ben jaloers..... Maar dat wist je al. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Saskia