HELLO AGAIN

22 februari 2017 - Willemstad, Nederland

Ondanks dat ik alweer een tijdje niks heb geschreven aan jullie vond ik het alsnog lastig om te bedenken waarover ik nu weer zou kunnen vertellen. Twee blogs gehad en ik ben nu al inspiratieloos, gaat lekker!

Misschien komt het omdat ik overdag vaak colleges volg of op het strand ben en in de avond hier 'vaste' uitgaansavonden zijn. Ik zal ze eens even voor jullie opsommen.

Maandag: bioscoop voor 5 gulden (€2,50!!)
Dinsdag: Alley avond (van 21.00 tot 22.00 happy hour - een uur lang onbeperkt drankjes doen voor 15 gulden)
Woensdag: Cabana
Donderdag: Nightown (21.00 tot 22.00 happy hour - een uur lang alle drankjes 2 gulden)
Vrijdag: wisselend
Zaterdag: Zanzibar
Zondag: Wet & Wild

Nu lijk ik natuurlijk net een zuipschuit. Dat valt best mee hoor ;) (denk ik).

Maar oké, om te beginnen: hier gaat alles tot dusver nog goed! Op school ben ik prima op weg en de colleges zijn allemaal goed te volgen. Zo langzamerhand krijgen we al examentrainingen die eind April plaatsvinden. Het gaat zo snel!

Op dit moment is het karnaval op de Antillen. De straten zijn gekleurd met kraampjes, tribunes en in de weekenden zijn er parades. Afgelopen weekend was het kinderkarnaval en aankomend weekend staan de tieners en de 'grote parade' op de planning. De sfeer, de mensen en de muziek maken er echt een groot feest van. Daar krijg je nou echt het gevoel van de Caribbean van.

Ook word het steeds warmer op het eiland en hebben we amper regen meer. Overdag is het dan in een lange broek bijna niet te doen. Ik ben dan ook maar afgelopen weekend even wezen shoppen voor luchtige broeken en wat rokjes. Ik mag namelijk niet 'bloot gekleed' naar school komen. Dit houdt in: geen korte broeken/rokjes, spaghettibandjes en slippers. En drie keer raden wat ik alleen vooral heb meegenomen hiernaar toe..

In het huis is het inmiddels weer lekker druk. We wonen nu met ongeveer 25/30 mensen. Gelukkig kan iedereen het goed met elkaar vinden en is het altijd onwijs gezellig. Ook organiseren we altijd leuke dingen met het huis. Zo hadden we vorige week de 'telalympics' georganiseerd (de olympische spelen van de Telamonstraat), gaan we vaak uiteten en hebben we bijvoorbeeld 5 maart een bootfeest.

Vandaag over 3 weken komen ook mijn lieve zus, neef en een vriendin van me zus naar het eiland. Aftellen geblazen, ik kan niet wachten! Dat worden twee hele leuke weken waar ik onwijs naar uitkijk.

1. Rinie/Daddy:
    22 februari 2017
    hoi Anouk ja inderdaad lijkt net een feestbeest nu maar ik weet wel beter hoor er moet ook geblokt worden voor school en daar hoort ook een stukje ontspanning bij mooi dat je het naar je zin hebt daar en dat je school goed gaat ik zou dan ook zeggen succes nog en veel plezier en op naar 15-3 als Brit,Leroy en Fabiola komen gr en xxx Pap
  2. Emmie:
    22 februari 2017
    Hoi Anouk, klinkt heel gezellig allemaal. Maar ik weet dat je ook heel goed bezig bent met je school. En Leroy telt inmiddels ook de dagen af. Het word vast heel gezellig als Britta, Fabiola en Leroy er zijn. We kijken weer uit naar je volgende reisverslag. Groetjes van ons allemaal. X