ALWEER BIJNA EEN MAAND!

2 februari 2017 - Willemstad, Curaçao

Wauw, wat gaat de tijd snel. Volgende week dinsdag zit ik alweer vier weken op het eiland: bizar! Hoe langzaam de eerste week voorbij ging, zo snel gaan de weken nu.

Ondertussen zit ik alweer twee weken op school. Hierdoor gaat de tijd ook wat sneller, denk ik. De eerste colleges moest ik echt onwijs wennen aan de manier van les geven. Het is volledig Engelstalig en ze schrijven hier soms ook nog op krijtborden. Iets wat ik in Nederland totaal niet gewend ben. Wel merk ik dat ik er onwijs veel van leer. Notities en soms zelfs boodschappenlijstjes schrijf ik in het Engels, ik heb er echt enorm veel aan! Ik kwam hier onder andere om mijn Engels te verbeteren dus ik ben al goed op weg. De vakken zijn interessant en mijn klasgenootjes zijn ook aardig. Ik zit in een klas met 5 andere Nederlanders, een Belg, een Duitser en verder Antillianen. Je merkt dat de locals echt super behulpzaam zijn. Waar wij in Nederland moeilijk doen over een samenvatting doorsturen aan mensen maken zij hier een dropbox aan waarin iedereen al het lesmateriaal inzet. Super lief toch? Zo hoef ik ook geen boeken aan te schaffen wat weer veel geld en tijd kost.

In mijn huis is het komen en gaan van huisgenoten. Heel gek, maar ook weer leuk. Ik ben benieuwd hoe de groep er over een maand uit gaat zien. Inmiddels ben ik ook verhuisd naar mijn studio wat goed bevalt. Hier heb ik lekker mijn eigen douche, toilet + airco: fijn!! Je merkt namelijk wel dat het weer steeds warmer wordt. Af en toe hebben we nog wat buien maar gelukkig klaart het vaak snel op en kan ik lekker genieten van het zonnetje.

Op dit moment zit ik lekker (naja een beetje gehaast dan) op mijn bed. Rust is hier iets wat niet vaak voor komt. Ik ben hier eigenlijk altijd wel bezig! Dat komt natuurlijk omdat je met veel mensen in een huis woont en er altijd wel iemand thuis is. We gaan straks lekker met huisgenoten borrelen bij Hemmingway, een leuke strandtent bij Mambo Beach waar ik vlakbij woon.

Dus, ik zie dat het inmiddels 21.03 is. Ik moet me nog even omkleden en we hadden 21.00 afgesproken. Ondanks dat alles hier 'tranquilo' gaat moet ik nu wel echt weer wat gaan doen. Jullie zullen snel weer van mij horen!

Dikke kus, mis jullie en tot snel weer,

Anouk

1. Rinie/Daddy:
    2 februari 2017
    mooi Hoor Anouk en nog mooier dat het goed met je gaat daar en je er ook nog eens veel van opsteekt en leert want daar ging je tenslotte voor. succes verder met je studie en verblijf daar en wij missen jou ook hoor :-) gr en xxx Daddy
  2. Dave en Jo:
    2 februari 2017
    Goedemorgen, Dat is nog eens leuk wakker worden met een blog bericht van Nouk!!
    Trots op jou dat je het avontuur bent aangegaan. En blij dat het na de eerste week steeds beter gaat!
    Geniet er van en moeten wij ook vast ons Engels bij gaan spijkeren voor als je terug bent en alleen nog in het Engels denkt en praat? Zet m op topper!!
    Dikke kus van ons
  3. Emmie:
    Hoi Anouk,
    Zo leuk om weer wat van je mooie avontuur te lezen! Fijn dat je het steeds meer naar je zin hebt. En ojee ik hoop wel dat je met ons straks gewoon Nederlands praat bewuste I speak Englisch very well, not so snel maar dat komt nog wel succes met je studie en veel plezier! ❤
  4. Emmie:
    2 februari 2017
    Fijn woordenboek...not....bewuste moest because zijn