DAAR GA IK!

18 januari 2017 - Willemstad, Curaçao

Bon dia/goedemorgen vanuit Curaçao!

Via deze reisblog kunnen jullie alles lezen over mijn ervaringen en belevenissen in Curaçao.

Maanden lang in twijfel, ga ik wel of ga ik niet? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen? Alles tegen elkaar opgewogen en nog steeds wist ik niet wat ik wilde. Ja, ik wil dit heel graag, dat wist ik. Maar kon ik het aan?

Dat ik het heel graag en al heel lang wilde gaf uiteindelijk de doorslag. Doe ik het nu niet, dan is de kans klein dat ik dit ooit nog (kan gaan) doen. En wat ben ik blij dat ik het avontuur ben aangegaan!

Na een zwaar afscheid op Schiphol en een lange vlucht kwam ik 15.00 local tijd aan op de Antillen. Door een huisgenootje werd ik opgehaald om vervolgens in te treden in mijn nieuwe verblijf voor het komende halfjaar (zo raar!). Ik verblijf in een studentenhuis waarin 40 mensen kunnen verblijven. Veel mensen zitten hier al een halfjaar en vertrekken binnen ongeveer twee weken weer terug gaan naar Nederland. Ik zit dus echt tussen twee lichtingen studenten in en ik was dan ook de eerste in het huis voor de nieuwe lichting. Jammer, want de mensen die er nu inzitten zijn onwijs aardig maar ook weer fijn want binnen nu en twee weken komen veel nieuwe mensen en dan heb ik mijn draai al goed gevonden.

Op dit moment ben ik druk bezig met de voorbereidingen voor mijn minor aan de universiteit waaraan ik maandag ga starten: ik ben heel benieuwd! Verder geniet ik hier natuurlijk ook van de zon, zee en het strand zolang het weer het toelaat. Elke dag heb ik hier namelijk nog regen meegemaakt, een beetje jammer. Gelukkig is het regenseizoen binnen twee weken voorbij en is het wel goed geweest voor het eiland, de natuur is nu super mooi groen!

Vandaag is het een mooie dag dus ga ik snel stoppen met schrijven. Ik mis jullie, tot snel en een dikke kus. Doei!

1. Rinie/Daddy:
    19 januari 2017
    heel mooi geschreven en wij mam pap en Jolien,Davy,Britta en Jordy natuurlijk zij super trots op jou en wensen jou ook heel veel succes met je studie daar gr en vele xxx Pap
  2. Saskia:
    20 januari 2017
    Leuk om je eerste blog te lezen! Ik heb hem tussen mijn favorieten gezet. Geniet lekker daar. Groetjes Saskia
  3. Emmie:
    20 januari 2017
    Leuk Anouk om je op deze manier te volgen. We wensen je een super tijd daar. Dikke XXX oom Geurt en Tante Emma.